In his new film, Luc Jacquet takes us on an extraordinary journey deep into the tropical forest, into the heart of life itself.
From the first shoot to the blossoming of giant trees, from the canopy to the development of hidden links between plants and animals, no less than seven centuries will unfold before us.
Il était une forêt offers an exceptional immersion in this wild world that has remained in its original state, in perfect balance, where each organism - from the smallest to the largest and all connected to each other - plays an essential part.