Adapted from Felix Salten’s book Bambi, a Tale of Life in the Woods, the film recounts the adventures of a young fawn, surrounded by his mother and the animals of the forest: his friend the raven, the rabbit, the raccoon... He discovers the world of trees and their secrets. Every day, his mother teaches him to grow up strong. But when autumn arrives, Bambi ventures out into the open when hunters separate him from his mother forever. From then on, the young fawn had to learn to live on his own. Fortunately, he finds his childhood friend Faline. Then a large, majestic deer, who is none other than his father, finds Bambi and helps him to grow up. Bambi then embarks on his own destiny.