Five friends meet on Skype, arranged by a sixth friend who is slow to turn up. Little by little, we discover what binds them together: the memory of the Tell Me About Love slam night organized by a certain Clémence, during which each of them ended up opening up. The story alternates between the discussion on Skype and the memory of this evening, until Ava, the sixth friend, appears. At the bedside of the unconscious Clémence, she suggests that the group redoes a Tell Me About Love session to console the two women.