Para no olvidar explores the videographic relationship between two exiles. Following the death of her father, the director Laura Gabay attempts to solve the mystery of this paternal figure who fled the Uruguayan dictatorship, through a work of collage based on family archives. A hypnotically beautiful film that bears witness to the pain of exile and to the great changes of the past century.