Wednesday, September 5, 2012, commune of Chevaline, in the middle of the afternoon a British family of Iraqi origin, the Al-Hilli, two girls (Zeena and Zainab, 4 and 7 years old), their parents (Saad and Ikbal) and their grandmother (Suhaila), stops to consult a signpost. A few meters away, a cyclist from the region, Sylvain Mollier, father of three children including a newborn, set foot on the ground. Suddenly, this banal scene turns tragic. A shooter, a killer, out of nowhere, brandishing a collectible automatic pistol, shoots the family and the cyclists. It's a real carnage: four dead, a seriously injured little girl, twenty-one bullets fired, at least, seventeen of which hit the victims, and several in the head of each of the adults. They were executed.