Sel and Mazette, orphaned from their ZAD, trying to make ‘a country within a country’ in Belgium; Ane working alone on her native land in the Basque Country and reinventing the cooperative system in the region; a village that dares to be peaceful in the middle of Israel; men and women in Brazil who are reclaiming their land and building their dignity by cultivating it; the Kichwas in the Amazonian forest, reinventing their own democracy to repel the assaults of the oil companies... So many stories, so many women and men, as many utopians.