Fifteen-year-old Kenza and her thirteen-year-old brother Mahdi regularly act out an escalation of petty cruelties and humiliations inspired by social networks. Today, during a bus ride, Kenza puts her naive and romantic little brother to the test: he must make a declaration of love right now to Jada; a girl Mahdi loves but who doesn't know him. Pressured by his sister, Mahdi finally sets out about it.
In his first film, co-written with Emma Benestan, Adrian Moyse Dullin directs a schoolboy who tries his hand at courtly love. Brimming with energy, this ultra-contemporary tale of wit and gallantry was the only French representative in the Short Film Competition at the 2021 Cannes Film Festival.