This documentary presents a contemporary state of the art of three-dimensional modeling and representation technologies. Starting with an illustrated and commented review of the array of fields where these technologies can be applied (urban planning, architecture, cinema, medicine, industries), viewers will be led to question these new industrial and cultural practices in order to grasp the issues at stake. This genuine journey of initiation is intended for a broad audience.