Filmed on Super 8 film, the movie is represented as a journey, a dream along the river Narmada, in India, between the myths of progress and the river's myths.
The dams will be the temples of modern India proclaimed Nehru at the independence of the country. Soon, one of the most important complexes of dams designed this day will be finished on the Narmada. A social struggle is organized. We travel on the river to the ocean, meeting the inhabitants, the faiths, the imaginary which live and oppose each other in this valley in transformation.