The choreographer Boris Charmatz and the comedienne Jeanne Balibar create an original act, The sick Dancer, from the texts inTatsumi Hijikata, founder of the Butô and the mythical figure of contemporary choreographic culture. This movie follows step by step, initial experimentations until the first performances, the work of both artists who plunge into the bitter, hard and deep universe of Hijikata.