The groupof young Rumanian spies was infiltrated well in all the districts of Bucharest, in the schools, in the families and the other private places in the eighties. They spied not only on their friends to the school or on their professors, but also their families. The children of Ceauscescu represent the generation of the sacrifice. After the violent execution of the head of state, we can consult files realized by the secret police ( Securitate). Everything carries to believe that certain Rumanian preferred to leave no track of an allusive tradition.