Personal diary filmed over two years between Paris, Berlin, Montreal and New York. When I grow up, I shall be football player is a narrative which a young woman tries to build from fragments of life caught in the air. Fighting against depression and finding little by little, in the meeting with her own past and her journeys to come, the strength to overcome her psychic agonies, Diane Sara returns to life.