Film-interview with the famous psychiatrist Jean Oury, a film that traces a lifetime of understanding madness. A precious testimony of one of the major players in the psychiatry of the 20th century, the film invites us to share the quality of a meeting which the stakes exceed the clinical field and reminds us of an essential conquest of humanity.