Amador Coro has been condemned for having provoked a fire. When he gets out of prison, nobody is waiting for him. He returns to his home town, a small village hidden in the mountains of rural Galicia, to live with his mother, Benedicta, and their three cows. Life goes by slowly, following the rhythm of nature. Until one night when a fire starts to devastate the region.