Willy is a 10-year-old boy. Naturally joyful and optimistic, he is very curious and interested in the world around him, even if, like most children his age, he’d rather play than do his homework. He is at the pivotal age just between childhood and adolescence: an age when, although he denies it, he is still highly dependent on adults. When he finds himself alone in the middle of a stone desert on an unknown planet, without admitting it, he appreciates being taken care of by Buck, the robot who escorts him in the escape pod. But when this paternal figure is gone, he is forced to draw on his resources and take things in his own hands, with the unfailing support of his friend Flash, whom he met on this planet.