The film, set in Kirghizstan, is a search for Jamilia, the title character in the novella by Chingiz Aitmatov about a young woman who rebels against the rules of Kirghiz society. We will meet women who, in talking about Jamilia, reveal their own private lives and desires, the rules they chafe under and their ideas of freedom.