Matryoshka are Russian nesting dolls. Each doll hides another. Anna is a pretty, twenty-four-year-old woman, but who is she really and how many women hide within her? Is she a simple doll seller at the Moscow market? A top model seen on the catwalk in Paris fashion shows? A killer splashing Milan with blood? A corrupt cop? A double agent? Or merely a formidable chess player? We have to wait until the match is over to know who Anna truly is and who is "checkmated."