Vincent is twenty years old and a successful actor, renowned by critics and audiences alike. So much so that he has been offered to star in this year’s most high-profile film: a biopic about Charles de Gaulle as a young man. The only problem is that Vincent's parents are moving to Orléans, thus forcing him to live on his own for the first time. And so a new life begins for Vincent, as daunting as it is lonely. This film follows his first footsteps on the path to independence.