Swagger takes us into the minds of eleven children and teenagers with astonishing personalities who are growing up in some of France's most underprivileged housing projects. The film shows us the world through their singular and unexpected gaze, their funny and incisive thoughts.
This documentary succeeds in being as passionate as it is funny, offering us a concentrated dose of pure energy. [...] A genuine morale-booster [...] that restores our faith in the future of humanity.
Olivier Babinet has made a whimsical and moving documentary about a group of middle school students in [the Paris suburb of] Aulnay-sous-Bois.
At last, a bright and colorful presentation of the suburbs. This film offers a salutary slap in the face with invigorating freshness.