In 1800, Brittany is on its knees, overwhelmed by the regime in place and by the omnipotent clergy. It founders in an economic slump without end in sight and, in the middle of all this, a young, suffering girl pushes back as best she can. She is known as the "Poisoning Angel," an isolated child, mistreated by life and rocked by morbid thoughts. She will become one of the world's most notorious serial killers and will sow death, perhaps merely to be looked at and loved.