Cozzano, village of the Corsican mountains, gets actively ready for the approach of the municipal elections. Here, every inhabitant is involved body and soul with politics. In this crucial moment when the village is cut in two, the passions and the aggravated hatreds reveal that the stake of the vote is not where we accept it.