The 1990s. Eighteen-year-old Lina arrives in Paris to study. She has come to find what she has never found in her homeland of Lebanon: a certain kind of freedom. With a survival instinct as her only luggage, she floats around from one Paris to another to the rhythm of her love affairs. Because, when you are eighteen years old, you dream of embracing the whole world and not just a single boy..
With this film, Danielle Arbid sketches a very accurate portrait of France in the1990s.
All the charm of Parisienne, Danielle Arbid's finest film to date, lies in the politically basic but reassuring message defending integration that underlies its simplicity and broad appeal.
Director Danielle Arbid's semi-autobiographical film stars impressive newcomer Manal Issa as a young Lebanese woman who struggles to survive in Paris by herself.