Fourteen-year-old Hervé is a normal teen. Overwhelmed by his impulses, physically unappealing, and only half-smart, he lives with his mother. At high school, he scrapes through, surrounded by good pals. Dating a girl, that's what totally occupies his mind. Unfortunately, in this area, girls keep shutting him down, but he hasn't given up hope yet. One day, without really understanding how, it seems that Aurore, one of the prettiest girls in his class, actually likes him.