Mona is twenty and is an arts student. Her life as an artist couldn't be more uneventful, between still, nude drawing workshops or theory classes, taught by geriatric teachers. Mona decides out of the blue to go and meet Ulysse. After a laborious first attempt and some misfortune, both of them will end up on a journey that will change their lives forever.