Éléonore's father has recently died and left her his house in Brittany, in the Côtes d’Armor region. The thirty-year-old photographer has been relatively successful, but business is no longer going well. She must absolutely sell the house.
Incapable of going alone to this place where she hasn't returned since her father's death, she sets out with Samuel, her ex, who she broke up with a while ago.
But she's playing with fire, because she knows that their relationship hasn't been put to rest, despite the fact that she's had a few adventures since they broke up and that Samuel is currently living with Laure.
Claire Andrieux, the real estate agent, has arranged for visits the two days that Éléonore and Samuel will stay in the house.
These three people are in for a strange few days, a weekend full of surprises and emotions, tensions, memories and arguments, melancholic and absurd moments, which are bound to have a transforming effect on Éléonore and Samuel.
Studio: "Jahan studies suffering souls with as much precision as he studies bodies which rejoice."
Gala : "Without pathos, and with originality in terms of its form, the film delicately explores feelings which all of us are confronted by during our lives."
Télérama: "This bittersweet comedy by Olivier Jahan questions the notion of inheritance and the need to rebuild a life. Sensitive and gentle, like Jeanne Rosa, in the role of the blundering matchmaker."