A woman and her young son are received by a priest in order to prepare the funeral ceremony for her husband and his father. Serious and quiet, the boy holds back his emotions. Traveling through the city in a festive atmosphere, they try to escape the gazes and compassion of passersby. Their steps lead them to the entrance to a forest.