Mr Elys has been working for twenty years in an ice-skating rink he has made his home. An ice-hockey fan he has nonetheless never dared put on ice-skates himself. He leads an aimless life crouched behind the steering wheel of his ice resurfacer. This sullen life takes an end when he meets Brie, a stubborn and wild youngster that was formerly banned from the ice-skating trainings. He is willing to open her the doors to the ice-skating rink, unaware of the consequences of his act.