On this fine morning in the 1950s, the sun shines in the kitchen. On this particular day, Lulu realizes that, for some time now, he has been unable to see his mother's hands because she persists in wearing kitchen gloves no matter the occasion. In the days that follow, his mother's domestic environment starts being derailed.