An apartment. Jean Douchet, Jean Narboni, Cyril Neyrat and Yannick Haenel chat. Four people, four cinema enthusiasts, four friends all passionate of JLG, four points of view which are in confrontation, answer each other around the same question: what is a Socialist Movie?