The Ride takes us along the annual 300-mile journey through the South Dakota Badlands, where young Lakota Sioux ride horseback and reflect upon the history of their ancestors, many of whom were massacred at Wounded Knee in 1890. This intimate, stunningly photographed account captures the thoughts and emotions of the young riders and the guidance and wisdom of the adults.