How can one sketch a portrait of a man with whom we don't share ideas, methods, or convictions? L'Expérience Blocher is the story of a face-to-face encounter between a director and Christoph Blocher, the leader of the Swiss People's Party, a billionnaire who, in less than 20 years, has conquered almost a third of the electorate.