January 11, 2008, Josh Cohen and his associates, City of Cleveland lawyers, summon the 21 banks they consider responsible for the foreclosures devastating their city to court. But the Wall Street banks in question do everything in their power to impede the trial taking place.
Cleveland Versus Wall Street tells the story of a trial that should have taken place. The trial is cinema, and therefore a story, but the protagonists and their testimonies are well and truly real.