Avec mischievousness, humor and poetry, Pip Chodorov invites his filmmaker friends - Hans Richter, Peter Kubelka, Ken Jacobs, Jonas Mekas, Maurice Lemaître, and Stan Brakhage, to mention just a few - to talk about their work, and retraces one hundred years of avant-garde filmmaking, while also evoking his personal relationship to this artform, and to these films and images that have forged his existence.