Since the cave's discovery, only a few people have been allowed to enter it and the masterpieces upon its walls have been sheltered from view. Werner Herzog gained exclusive access to film inside the cave. With his 3D cameras, Herzog has captured all the beauty of these marvels in one of the most grandiose sites that exists. Herzog takes us on a gripping visual journey to meet our distant ancestors, discover the birth of art, the symbolic power of this place, and encounter the strange characters who now live nearby.