1942, in German-occupied Paris. Younes, a young unemployed Algerian, earns his living as a black marketeer. Arrested by the French police, Younes agrees to spy on the Paris Mosque. The police suspects the Mosque authorities, among whom Si Kaddour Ben Ghabrit, its Rector, of helping Resistance fighters and Jews by giving them false certificates. At the Mosque, Younes meets the Algerian singer Salim Halali. Younes is moved by Salim’s beautiful voice and forceful personality and they become friends. Soon after, he discovers that Salim is Jewish. In spite of the risks it entails, Younes stops collaborating with the police. Confronted by the horrors unfolding around him, Younes gradually evolves from being a politically ignorant immigrant worker into a fully-fledged freedom fighter.