Anatolia, 1915. In the upheaval of World War One, while the Turkish army attacks the Armenian people, a young blacksmith, Nazaret Manoogian, is separated from his wife and their two daughters. Some years later, after surviving the genocide, Nazaret discovers that his daughters are still alive. Driven by the hope to find them, he sets out on a frantic mission, during which he encounters angels and demons, from the deserts of Meopotamia to the wild prairies of Dakota...