August 1946, in a tailor’s workroom for the creation of ladies’ wear in Paris’ Jewish neighborhood. In this world of sewing machines, three tables and rolls of cloth, a café and square, cramped hotel room or spacious apartment, the story of three women, four men, a teenager and several children unfolds. Although they’ve gone through terrible experiences, they’re determined to learn to live again and won’t be undone by the past. Ordinary people, admirable people, they grab life by the horns and make light of their situation in imaginative ways.