One night, a man illegally slips into Le Havre. He is under surveillance by the French secret service. His name is Aram, and he was a former militant for the Armenian cause in France who disappeared during the fight for the liberation of Karabakh.
Ostensibly in France to oversee an arms sale with a Kurdish organization, his real mission is to deal with a drama that has indelibly marked his family and life.
At the beginning of the nineties, his young brother Lévon was seriously injured in a terrorist attack in Paris. Their father, Miran Sarkissian, convinced that Aram was behind it, sent him away forever.
Aram tries to wipe out Talaat. Convinced that he's killed him, Aram pursues his mission. He locates his younger sister, Méliné, and informs her that Lévon was the mastermind behind the attack. Méliné persuades Aram to see his father again.
Talaat and his men turn up on Méliné's wedding day seeking vengeance. Aram must pay the price... of forgiveness.