A movie of poetic and subtle art, Après le déluge is a contemporary fable about the end of the world. By a series of paintings in Chinese ink, the artist shows how the torrent threatens human existence. Six dancers and actors, as messengers of the apocalypse, reveal the fear of the current global warming.