The film puts in images a process, this process so dear to Yona Friedman, a process in which the improvisation is lauded and necessary. By following the writing and the manufacturing of drawings in the workshop - apartment of Yona Friedman, we reveal the portrait in hollow of this philosopher, thinker of the architecture.