Co-fondateur of the Cartel with Jouvet, unique interpreter of L`Avare, the creator of Sartre's Mouches, and Chacun sa vérité by Pirandello, but also the teacher of Jean-Louis Barrault, Jean Marais, Antoine Artaud, Madeleine Robinson, the mime Marceau, Alain Cuny, Jean Vilar and many others, Charles Dullin left a determining influence on the theater of today. This documentary was shot in the theater of the l`Atelier and in his childhood house at Châtelard. He is illustrated with testimonies and exceptional documents, from which the moviefrom his lessons in 1943 and Maldone de Jean Grémillon.