Yézémèd Yébaèd (of the family moreover) writes in images the ode of the Tiger of [plane trees) and Eténèsh Wassié in the Ethiopian music of the sixties seventy. The improbable meeting between the Tiger - Miserable improvisers and retourneurs of sounds - and Eténèsh - big voice of Addis Ababa - create a footbridge between prolific musical past and a curious and innovative present. What are the faces which contributed to the émergeance of the Ethiopian groove? Why do these waves resound in bodies? In the step of the Tiger and Eténèsh, a musical trip leads us in the heart of Ethiopia and of its terribly current music.