When the mother of Zazie comes to Paris to meet her lover, she leaves her daughter with her uncle Gabriel. However the reckless and uncontrollable nephew leaves Gabriel's apartment and decides to visit Paris by subway. However the employees are on strike and the runaway girl gets Gabriel into trouble in a chaotic Paris.