In this anti-war comedy, a class of French schoolboys divides into two factions who begin to battle each other, with the victors claiming the buttons off the clothes of the vanquished. One day, some of the boys pull a strategic coup by running into battle naked, therefore leaving their enemies nothing to steal. However, after this stunning victory, one of their number turns traitor to the other side, helping them plot a secret attack that leaves the recent champions in defeat. The informer is eventually found out and punished for his crimes, so he takes the matter to a higher authority and tells his parents he's been beaten up by bullies. Soon Mom and Dad are making trouble for their son's schoolmates, with the culprits facing a stay in juvenile hall.