Paul is a peasant lad who suddenly inherits a fortune from the father he never knew he had. Thrust into the uppermost rungs of Parisian society, Richard manages to hold his own despite the chicanery of the dead man's widow. He also turns his late father's store, which has been moribund for several years, into a thriving success.