It's the story, amusing and fantastic, of Serge Gainsbourg and his famous mug. It's the story of a little Jewish boy who saunters about in a Paris occupied by the Germans; of a young, timid poet who leaves behind his paintings and his room beneath the rooftops to dazzle nightclub crowds during the Swinging Sixties. It's a "heroic life" where the creatures of his mind become full-bodied on screen and his eloquence is a good match with his scandalous love affairs. From these elements arises a subversive work, with a loyal and rebellious citoyen as its star who stirs up the whole world.