1968. Catherine, Yves and Hervé are twenty years old. They're students in Paris and they love each other. The May student uprisings radically change their lives. Overtaken by communal utopia, they leave the city with a few friends to set up house in an abandoned farm in the Lot region. A desire for freedom and the search for individual fulfillment lead them to make choices that cause them to separate.
1989. Yves and Catherine's children become young adults and cope with a world that has profoundly changed. Communism has ended, the AIDS epidemic has broken out. It is time for them to readdress the activist heritage passed down to them from the previous generation.