Rosie and Hacinia live in the Parisian suburb of Créteil in the Bluets high-rise block. They've been friends for twelve years. One is Jewish, the other Arab. When the second Intifada explodes, causing grave repercussions in France, they resist family pressure and show, on a daily basis, that their friendship is and always will be stronger than the hatred that divides their two communities.