An amusing, impertinent chronicle that allows us to share a few months in the realms of independently operated movie theaters in Paris. The film talks about freedom, independence, and possible alternatives to multiplexes and standardized programming. It talks about the role of spectators in the resistance process – a process whose scope is wide-reaching and goes far beyond the walls of the movie theater.