A projectionist (Max Naveaux), a college teacher (Jacques Hardy) and a construction worker (Jean-Jacques Rousseau, his real name) are no-budget filmmakers in Belgium. Their crew and actors are all non-professionnal. The turn reality into a delirious romp, and their films are astounding. Admired by Noël Godin (the notorious “pie-thrower”), and by Benoït Poelvoorde ("Man Bites Dog," "Podium") for their unpredictable and alternative surrealism, these Don Quichottes of movies turn Hollywood on its head.
Jacques Hardy: “An epic, a western, film noir, or musical… for every film, I discover a new genre.”
Jean-Jacques Rousseau: “With the same budget as Spielberg, I'd have done better. With my budget, he never would have made films.”